Parazit – Parasite – Gisaengchung (2019)

Kim-woo Kim Güney Kore’de isimsiz bir şehrin kenar mahallesinde ailesi ile beraber yoksulluk içinde yaşamaktadır. Annesi, babası ve kız kardeşi ile bir bodrum katında başkalarının Wi-Fi bağlantısını kullanıp internete girmeye çalışan ve televizyon izleyerek ayrıca sokaktan geçen insanların evlerinin önüne işemelerini izlemek zorunda kalan aile bir şekilde yaşamlarını sürdürmektedir. Bir gün Kim-woo’nun varlıklı arkadaşı Min-hyuk aileyi ziyarete gelir ve hediye olarak elinde bulundurana şans ve zenginlik getirdiğine inanılan bir taş verir. Aynı zamanda ailenin kızı olan Ki-jung’a aşık olan Min-hyuk onu üniversitede başka erkeklerden uzak tutması için Kim-woo ile anlaşır. Bir iş görüşmesine de yönlendirilen Kim-woo ve ailesinin hayatı değişmek üzeredir. Dram-aile türündeki film, birbirlerine benzeyen ama farklı görünen iki ailenin aracılığı ile günümüz insanlarının nasıl yaşadığını konu almaktadır.

Tanrı Kent – City of God – Cidade de Deus (2002)

1960’larda inşa edilmiş ve 80’lerin başında Rio De Janeiro’nun en tehlikeli mahallelerinden birine dönüşmüş, sosyal konutlardan oluşan “Tanrıkent”te organize suçun destansı tarihi. Film 60’larda iki kenar mahalle çocuğunun seçtiği iki ayrı yolu takip eder. Rocket suç dünyasında geçecek bir hayatın gerektirdiği zihniyetten ve fizikten yoksundur. Fotoğrafçı olma hayalleri kurar ama fotoğraf makinesi alacak parası yoktur. Öte yandan, Küçük Ze çocukluğundan beri tam bir suçlu özellikleri taşır; acımasız, akıllı ve hırslıdır. Küçük yaşta planladığı bir genelev soygunu sırasında öldürmenin tadını alır, gün geçtikçe bu konudaki iştahı giderek artar. 70’lerde Ze, sakin ve becerikli Bee’nin desteğiyle, favela’nın (mahallenin) uyuşturucu ticareti üzerindeki kontrolünü sağlamlaştırır. 80’lerin başlarında “Tanrıkent”i çetelerarası savaş sarar ve amansız genç suçlulardan oluşan yeni bir kuşak çıkıp “eskilerin” yerini almaya çalışırken, artık bir fotoğraf makinesine sahip olan Rocket, onu bu bitmek tükenmek bilmez katliam döngüsünü belgelemede kullanır...

Joker (2019)

video

Kalabalık içinde bile her an yalnız Arthur Fleck, bağ kurma arayışındadır. Yine de, Gotham şehrinin isli sokaklarında yürürken; bölünme ve hoşnutsuzluğun düşmanca bir yer hâline getirdiği şehrin, üzeri grafitilerle dolu toplu taşıtlarına binerken, Arthur yüzünde iki maskeyle dolaşır. Bunlardan birincisi gündüz işi için yüzüne çizdiği palyaço suratıdır. Diğeri ise asla silip çıkaramayacağı bir maskedir: Bu, çevresindeki dünyanın bir parçası gibi hissetmek için ortaya koyduğu boş çabayı yansıtan bir maskedir; hayatı tekrar tekrar yerle bir edilmiş, yanlış anlaşılmış bir adamı gizleme çabasıdır. Babasız büyüyen Arthur’ın annesi kırılgan bir kadındır ve belki de limitsizamca Arthur’ın en iyi arkadaşıdır. Annesi onu “Mutlu/Happy” takma adıyla çağırır; bu lakap Arthur’ın yüzüne içindeki yürek acısını gizleyen bir gülümseme yayar. Fakat, sokakta ergenlerin zorbalığına, metroda takım elbiselilerin sataşmalarına ya da işteki diğer palyaçoların şakalarına maruz kaldığında, topluma aykırı bu adam çevresindeki herkesle gitgide daha da uyumsuz hâle gelir..