Burada Şeytan Yoktur – There Is No Evil (2020)

Dört farklı hikâye anlatan film, ahlaki güç ve ölüm cezası gibi temalar üzerinden izleyiciye farklı hikâyeler anlatıyor. Ayrıca film, bireysel özgürlüğün despotik bir rejim ve görünüşte kaçınılmaz tehditler altında neler ifade edilebileceğini de sorguluyor.

Pilot – Zero Floor (2019)

Dört yaşındaki oğlunun riskli bir ameliyat geçireceğini öğrenen Vahid, alelacele kalkıp Tahran’a gelir. Amacı oğlunun ameliyatını durdurmaktır, ancak Tahran’a vardığında oğlunun ameliyat esnasında hayatını yitirdiğini öğrenir. Eski karısını oğlunun ölümünden sorumlu tutar. Ancak ikilinin arasında yaşanacak olan olaylar eskiden aralarında olan bir takım sırları da açığa çıkaracaktır.



İtibar – Weightlessness (2019)

Bir düğün töreninin ertesi günü damadın kaybolduğu anlaşılır, geceden beri onu gören kimse olmamıştır. Gelin, damadın annesi, kız kardeşi ve düğüne davetsiz gelen eski sevgilisi, kaybolmasının ardındaki nedeni arar. Bir sonraki gün ise ilişkileri test edilen kadınlar birbirlerini suçlamaya başlarlar.



İnatçı Bir Adam – Lerd (2017)

Eskiden bir üniversitede profesör olarak çalışan, ancak isyan ettiği bir haksızlık sonrasında işinden atılan ve eşi Hadis'le (Soudabeh Beizaee) birlikte taşraya yerleşen Rıza (Reza Akhlaghirad), artık Japon balığı üreticiliğiyle uğraşmakta, kendi halinde bir yaşam sürmektedir. Ama çiftliğinin yanındaki son derece güçlü, etraftaki herkesi kontrol eden 'şirket', Rıza'nın yoluna taş koymaya kararlıdır. İşi balık havuzunu besleyen nehrin suyunu kesmeye kadar vardıran şirkete karşı tek başına mücadele eden Rıza, her koşulda doğru bildiğini yapmaktan çekinmeyen, prensiplerine son derece sadık, inatçı bir adamdır, ancak borçlarının ödeme günlerinin yaklaşması, onu ve eşini oldukça zor durumda bırakacaktır.



Ölümsüzler Köyü – Old Men Never Die (2019)

Gençliğinde bir cellat olan 100 yaşındaki Aslan, diğer ihtiyar ve bekar arkadaşlarıyla birlikte İran'ın kuzeybatısında merkezden uzak bir köyde yaşamaktalar. 45 yıl önce köye geldiğinden beri köyde hiç kimse ölmemiştir ve bu durumu da Azrail'in köylerinin yolunu unutmasına bağlıyorlar. Azrail'i köye geri getirmenin tek yolunun intihar etmek olduğuna inanıyorlar fakat bu ihtiyarları korumakla görevlendirilmiş polislerden dolayı intihar etmek de düşündükleri kadar kolay olmayacaktır.


Azim’in Annesi Rona – Rona, Azim’s Mother (2018)

Azim, an afghan refugee, who works at the municipality at night, lives in Tehran along with his family. Being the head of entire family, he has to choose between his own life and his mother’s whom he has always claimed as the most important one in his life.



Hapishane Müdürü – The Warden (2019)

1966’da İran’ın güneyindeki bir hapishane, şehrin yeni havaalanına yakınlığı nedeniyle boşaltılmaktadır. Hapishane müdürü Binbaşı Jahed, mahkûmları yeni hapishaneye nakletmektedir ve çok geçmeden hakkında idam kararı alınmış bir mahkûmun kayıp olduğu haberini alır! * Bazen bir şeye karar verdiğinizde neyi esas alırsınız? Aklı mı, vicdanı mı? Peki, konu masum bir insanın idama gidişini izlemekse onu kim savunacak? Sistem birinin fişini çekmiş ve adalet yerini bulmamışsa onun celladı bir hapishane müdürü mü olacak, yoksa onu son nefesinden önce kurtaracak birileri olacak mıdır? Son sahnesine kadar insanı derinden sarsan harika bir film. Tıpkı Vahid Jalilvand'in "Tarihsiz ve İmzasız" filmindeki gibi İranlı yönetmen Nima Javidi'nin de meseleleri derinden ele aldığını ve olayları bizatihi yaşadığını hissediyorsunuz.



Cennetin Çocukları – Bacheha-Ye aseman (1997)

Onlar karşılaştıkları ve yaşadıkları sorunları aileleriyle paylaşmıyorlar, kendileri çözmeye çalışıyorlar. Aslında sorunları Zahra'nın kaybolan ayakkabılarıyla ilgili. Abisi Zahra'nın ayakkabılarını kaybettiği için kendi ayakkabılarını kardeşiyle paylaşmak zorunda kalıyor. Çünkü yeni bir çift ayakkabı alamayacak kadar yoksullar. İki kardeş günlerini tek bir çift ayakkabıyı paylaşarak geçirmeye çalışıyorlar.